Androidforum.dk

johndoe

New Member
[quote="Høy" post=13482]

Til info har jeg i øvrigt fået tilbudt at dette forum bliver flyttet over på Android forum dk da jeg er blevet kontaktet af den nye ejer der overvejer at åbne et nyt forum. Jeg har dog sagt nej til det da jeg er bange for at "miste for meget" ved ikke at have forummet her på Appsandroid.dk længere..[/quote]

Morten, i sin tid var Android forum et meget velbesøgt forum, med mange medlemmer. Vi var rigtig mange der var utroligt kede af at det lukkede, og det var flere der snakkede om at åbne det igen på frivillig basis.

Men ejeren ville ikke af med domænet på det tidspunkt da han mente at han ville åbne det igen. Det skete så desværre ikke.

Jeg synes at du skulle prøve at overtage domænet, og så eventuelt få adressen til at pege på appsandroid.dk, alternativt måske endda flytte forummet og så bevare appsandroid.dk som en blog og så knytte de to ting tæt sammen.

Men jeg ved godt at det vil betyde en ekstra udgift for dig. Jeg tænker bare at der nok stadig sidder nogen derude det ikke har glemt Android forum som det så ud engang.

Det er blot mit indspark, du kan tage det til dig eller lade være.:)

Høy

New Member
Jeg har siden Android forum dk startede været i go kontakt med ejeren og vi har haft et rigtig godt forhold til hinanden igennem mange år og der var links på samtlige sider af Android forum dk til AppsAndroid. Desværre, grundet nogle personlige problemer, havde han ikke energi og lyst til at fortsætte forum og jeg har siden ikke kunne komme i kontakt med ham. Den nye ejer vil ikke sælge da det er ulovligt i henhold til dansk lovgivning så han har tilbudt at vi smider forum derover... Hvilket jeg har været tæt på at gøre, men da den kommende webshop på et tidspunkt skulle give nogle fordele til registrede brugere ville det være en for stor opgave at skulle begynde forfra på shoppen da vi har det hele integreret.. Den nye ejer ved endnu ikke om han vil bygge et forum, men jeg er gode venner med ham og vi har samarbejdet i mange år, og jeg har tilbudt ham at hjælpe med at få det op at stå, så nu er han gået i tænkeboks :) jeg har tilbudt ham et stort beløb men han tør ikke at sælge da det er ulovligt... Men hvis han ombestemmer sig så køber jeg det..

johndoe

New Member
Jeg var ikke klar over at det er ulovligt at handle med domæneadresser.

Men de ville da være fedt hvis man kunne få et samarbejde op at stå med den nye ejer.

The One. Swyped.

jmolholm

New Member
ikke for at være en combo breaker og highjacke tråden... men jeg er helt vild med din signatur JohnDoe...

The One. Swyped

hehe

Ontopic
Hvad ville det betyde hvis der kom sådan et samarbejde op at stå? jeg tænker kommer det ikke "bare" til at være den samme forum 2 steder?
må dog indrømme jeg kendte ikke den forum fra før

johndoe

New Member
Ja, jeg ved ikke hvad sådan et samarbejde kunne gå ud på. Jeg havde nok aftalt med den anden ejer at vi overtog den daglige drift.

Høy, har du en idé om hvad han har i tanke med det domæne?

The One. Swyped.

Høy

New Member
ja hans tanke er at ville have dette forum over på domænet...og da det ikke bliver til noget har han overvejet at bygge et nyt forum..jo det er ulovligt at tjene penge på domæner her i danmark (jeg vidste det heller ikke) så hvis han skal sælge det til mig bliver det for de 45 kroner det koster og det har jeg selv sagt til ham at det er en dårlig handel. Jeg tilbød ham en go slat, men det var ham selv der påpegede at det er ulovligt...hvad det ender med ved jeg ikke, men helt klart et domæne der er værd at holde øje med (navnet gør at det ligger godt på Google)....Jmolholm...fordelen kunne være at når man søgte efter Android forum dk og klikkede sig serind blev man omdirrigeret hertil og ellers ville fordelen være at det ligger godt på Google.

jmolholm

New Member
Oho.. Jamen så kan jeg også se fordelen i det havde ikke lige tænkt på det med søgemaskinerne

Håber at hvis det bliver en realitet at vi kommer til at stå for den daglige drift som JohnDoe nævner

:)

Høy

New Member
Jamen jeg kunne ikke drømme om andet end at det var jer der skulle stå for det:)..og nu lyder det som om at jeg bare tager jer for givet, så jeg retter det til at jeg ikke kunne drømme om andet end at konsultere med jer som de første:) arbejder iøvrigt på at kunne give jer lidt mere backend adgang...og har smidt et modul op her i højre side der viser hvor mange brugere der er online iøvrigt...det er der nogen der synes er sjovt...
Og så: http://shop.appsandroid.dk/

jmolholm

New Member
Sejt... sidder med et kæmpe smil på læben lige nu hehe :)

shoppen ser herre lækker ud dejlig UI og overskuelig

du får en stort stort 5 tal af mig..

Ej seriøst det ser rigtig godt ud Høy :)
Hvem samarbejder du med der?

Men lige da jeg læste adressen troede jeg det var shopandroid.com ... havde ikke det der var et punktum efter shop :)

johndoe

New Member
Cool, så er du altså gået all in?

Pæn webshop i øvrigt!

Jeg kunne godt tænke mig at kunne se IP adresser på brugere, så man kan checke op på dem hvis der skulle være noget.

jmolholm

New Member
At kunne se deres ip adresse ? hvad ville vi kunne bruge det til..
Undskyld at jeg spørger men er lidt uøvet i at være Mod.

Hvis jeg slår en ip op så får jeg kun hvem der hoster den adresse ikke hvem der sidder bag ved skærmen.. Eller læser jeg de data forkert?

johndoe

New Member
Det er fuldstændig korrekt. Men nogen gange kan det være skønt lige at kunne checke en brugers fysiske opholdssted især hvis der er tale om brugere der har en uheldig adfærd.

The One. Lollipop'd and Swyped