Android OS sluger data (over 20Gb på et døgn!) Hjælp!

william

New Member
Hej allesammen

Jeg har en Nexus 5 Google telefon. Den har virket fint siden jeg fik den i december. Men i går (lørdag d. 10 maj) begyndte den at bruge helt vildt meget data. Dette fandt jeg ud af da mit mobilselskab lukkede for min data (efter jeg havde brugt 300kr). I løbet af aftenen (hvor jeg ikke havde wifi) havde jeg brugt næsten 3Gb data, "Android OS" havde brugt 2.91Gb, næstmest var Facebook med 6.11Mb...

Men den gør det også når jeg er på wifi hvor min mobil har brugt 20,6Gb i perioden 10-11 maj (20.51 er Android OS). Og i skrivende stund, søndag d. 11. maj kl 18.00, fortsætter den med at suge data.

Hvad gør jeg? Håber der er nogen som kan hjælpe.

Med de venligste hilsener

johndoe

New Member
Det vil nok være en god idé at nulstille/gendanne telefonen.

En irriterende besked, men det er det bedste at gøre.

Sendt fra min GT-S7580 med Tapatalk

peterh

New Member
Med de tal du smider på bordet og information om at det er Android OS så ville jeg også nulstille den med det samme. Husk at synke dine kontakter osv.

william

New Member
Hej, tak for svarene allesammen. Jeg fik set at den også bruge en del batteri (naturligt nok vel), og der kunne jeg se at Androids "medieserver" var den store synder. Så har prøvet at hente app'en "Battery Doctor" som har lukket nogle programmer ned og det virker som om det har stoppet det. Men jeg holder øje med det og hvis den er gal igen må jeg nok desværre gendanne den.

Mistænker lidt Google Drev og/eller Google+ for at være synderen, ikke fordi jeg bruger dem meget, men de var de programmer som jeg lukkede da det stoppede og de kunne måske godt lave noget sync/dataforbrug i baggrunden som gik ind under Android OS / medieserver.

Men endnu en gang tak for hjælpen.

peterh

New Member
men de tal bekymrer mig nu lidt:) så mange GB hiver jeg ikke engang hvis jeg ser netflix i mange mange timer. Du kan jo selv stoppe programmerne uden at installere en ekstra applikation..kan ikke se hvordan at google + eller drev skulle kunne bruge så meget. du ska ihverfasld holde et øje vågent men fedt nok at du har fået en "løsning". altid lidt træls at sku nulstille en mobil:)

william

New Member
Ja, har set mange på nettet have "data usage" problemmer, men slet ikke i den størrelses orden.

Indtil videre virker det, men det er jo bare symptom behandling. Har prøvet at tjekke den for virus og malware, men har ikke fundet noget. Og ville jo helst undgå at skulle nulstille den.

johndoe

New Member
Du finder helt sikkert ikke virus på din telefon, og højst sandsynligt heller ikke malware, medmindre du har installeret et program fra en 3. parts hjemmeside hvor der ikke er kontrol med sikkerheden.

Så de ting kan du godt afskrive. Det har ikke noget med virus og malware at gøre. Har du installeret Dropbox, Google Drev, eller lignende for nylig, eller sat noget sync op på en af dine apps?

william

New Member
Jeg har dropbox og google drev, men har ikke rørt ved nogle af dem eller noget med sync i lang tid. Det startede helt ude af det blå i lørdags.

william

New Member
Det er så fortsat i dag og selvom jeg lukker alle programmer så ændrer det intet. 11Gb+ data på wifi brugt i dag af Android OS!

Må nok hellere nulstille den, nogen som har nogle tips til hvordan og hvilke ting man skal huske at gøre inden?

johndoe

New Member
Husk at backe op. Sms og kontakter. Kontakter er nok synkroniseret med din Google konto.

Sendt fra min GT-S7580 med Tapatalk

nischmi

New Member
Har oplevet det samme. Android OS på min Nexus 5 suger 10 GB på kort tid, - henover en formiddag...Jeg nulstiller nok telefonen, men det kunne da være rart at vide hvad det er der sker. Nogen der ved hvad der foregår?

Har samme problem, Android os har slugt 21 GB på 3-4 dage<div class="attachments"><div class="attachment_title">Attachments:</div><ul><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2015/07/Screenshot_2015-07-20-14-47-32.png">Screenshot_2015-07-20-14-47-32.png</a></li></ul></div>