Android crasher

nette76

New Member
Jeg er tildels glad for min HTC Sensation XE.
Fordi jeg har valgt android fremfor Apple, er at det ikke er så låst. Jeg kan lide at man kan tilføre en anden cool 3d launcher, live wallpaper og så sværger jeg til GoSMS. Kunne jeg ikke det, ville jeg nok have skiftet min tlf for ud for længe siden, for at prøve noget nyt.

Men jeg synes det halter lidt. Det er fedt man kan så meget med en android tlf, men den er bare ikke gearet til det. Den crasher. Den skal genstartes. Den fryser. Vækkeur virker sommetider ikke osv.

Har prøvet med større batteri. Men det hjælper ikke. Har på fornemmelsen af at batteriet er for lille til al den kapacitet tlf. kræver. Og finds der et batteri der lever op til Androids kunnen?

Er der andre der oplever dette? Og ved I om det er batteriet?

johndoe

New Member
Nu er det jo ikke verdens nyeste telefon du har der. Du vil nok opdage en væsentlig forbedring af Androids kunnen i en nyere model.

Hvis du gendanner den. vil du nok opdage at den kommer til at køre bedre. Men igen, mange af de programmer der er lavet, er designet til nyere telefoner, så det vil nok også gå ud over brugeroplevelsen når du prøver at køre dem på så gammel en telefon.

nette76

New Member
Ja. Jeg frygtede sådan et svar. En tlf til minimum 4500 kr skifter man jo ikke ud hver andet år. Den er jo ikke engang 2 år gammel.
Så kan man jo lige så godt gå over til en iphone og have en pålidelig tlf I mange år. Men det har jeg jo heller ikke lyst til.

Men jeg kan da prøve at gendanne den. Vil mine private billeder osv. forsvinde?

Og tak for svar iøvrigt :)

johndoe

New Member
IPhone er inde i samme udvikling, så det er ingen forskel.

Du kan for en sikkerheds skyld tage backup for at sikre dig at du ikke mistet noget.

Og så kan jeg ikke genkende det du siger med at man ikke udskifter sin telefon. Den længste tid jeg har haft den samme telefon er et år. Ellers er de blevet udskiftet hvert halve år... :)

nette76

New Member
Jeg har haft min i snart 2 år og den begyndte så småt at "crahse" for et år siden.
Men jeg kan nok heller ikke lade mig nøjes med det der er i tlf. og vil gerne "lave den om" i ny og næ.

Desuden har jeg har ladet mig høre at batteriet ikke er gearet til sådan en stor skærm,

Jeg prøvede med nyt batteri for omkring et år siden, da den genstartede af sig selv, hver gang jeg gik ud af en app. Det hjalp. Men nu er der problemer med at den er forfærdelig langsom (som altid) og der er visse tider den ikke fungerer som den skal. Jeg har næsten ingen spil på og kun de nødvendige apps.

Min kæreste har en Iphone4 på 2. eller 3. år. Den fungerer upåklagelig og er hurtig. Temmelig frustrerende.

johndoe

New Member
[quote="nette76" post=10333]Jeg har haft min i snart 2 år og den begyndte så småt at "crahse" for et år siden.
Men jeg kan nok heller ikke lade mig nøjes med det der er i tlf. og vil gerne "lave den om" i ny og næ.

Desuden har jeg har ladet mig høre at batteriet ikke er gearet til sådan en stor skærm,

Jeg prøvede med nyt batteri for omkring et år siden, da den genstartede af sig selv, hver gang jeg gik ud af en app. Det hjalp. Men nu er der problemer med at den er forfærdelig langsom (som altid) og der er visse tider den ikke fungerer som den skal. Jeg har næsten ingen spil på og kun de nødvendige apps.

Min kæreste har en Iphone4 på 2. eller 3. år. Den fungerer upåklagelig og er hurtig. Temmelig frustrerende.[/quote]

En iPhone 4 er også væsentlig større og bedre telefon end din.

johndoe

New Member
Uh, det er et religionsspørgsmål!

Jeg er pænt glad for Samsungs store telefoner. Således glæder jeg mig over at den nye Note 3 har en skærm på ca. 6 tommer.:D

Jeg har hørt dem der siger at HTC One er pænt lækker. Den siger så ikke mig så meget.

Jeg tror du skal ud i en butik og have telefonerne i hånden for at danne dig et ordentligt indtryk.

nette76

New Member
Ja du har ret. Det ikke et nemt spørgsmål. Jeg havde tænkt på Samsung s4, men efter en test mellem One og S4, har jeg trukket mine ønsker tilbage, da One vandt testen. Samsung levede ikke op til forventningerne.

klintoe

New Member
Jeg har HTC One og uden tvivl min bedste mobil til dato.. og jeg har efterhånden prøvet en del :)

Vil også lige påpege, at iPhone heller ikke er helt gnidnings frit.. Faktisk skal begge 2 (fruen og datterens) til reparation, fordi de ikke holder i længden! Hjem tasten går tit i stykker!!

klintoe

New Member
One X, var den seneste... Men har også en Lumia 920 hjemme i skuffen :)

Ellers er Opitmus G også en rigtig super god mobil, til en fornuftig pris... 3200 kr. hos Elgiganten!!
http://www.appsandroid.dk/joomla/lg-optimus-g-test.html

tnfsdk

New Member
Men umiddelbarre erfaring er at det er appsne der har en tendens til at lave lort i ens telefon. Men du må tage et valg fordi at Android har bare ikke jordens bedste batterilevetid og iPhone heller ikke på grund af alle de apps etc der skal sende data frem og tilbage eller regelmæssigt popper op.

Min Windows Phone holder snidlt en dag eller 2 på strømmen, men har så heller ikke nær så mange apps som android hvis nogle apps overhovedet. Og den er også relativt låst men dog ikke så meget som iOS. Jeg har som regel billader med når at jeg er på arbejde og skal jeg være væk hjemmefra i længere tid har jeg sådan et extra batteri jeg kan bruge til at lade min SGS3'er med samt at jeg slår 3G fra, Sync fra etc og så klarer den sig faktisk ok :)

johndoe

New Member
Der er også Oppo Find 5.

Ganske lækker telefon til ikke alt for mange penge. Hvad jeg har hørt er batteri levetiden også tålelig.

johndoe

New Member
http://europe.oppostyle.com/

399 € Noget i retning af 3000 kroner

Ikke dyrt når lignende telefoner ligger i 4-5000 kronersklassen