Android 2.3.3 Gingerbread til Galaxy Tab

janholbo

New Member
Jeg venter tålmodigt (sådan da) på Gingerbread til Galaxy Tab (GT-P1000).

Nu er det jo snart en måned siden, at den tilsyneladende blev frigivet i Italien, og Norden skulle efter sigende have været blandt de næste markeder, hvor Gingerbread skulle slippes løs. Men. Jeg har ikke fået den endnu (har checket her til aften) og har ikke kunnet finde andre posts, der har kunnet fortælle, at nu var den blevet frigivet.

Så er der nogen, der har noget (konkret) nyt om dette?

Høy

New Member
Nope..jeg prøver lige i morgen formiddag at Google lidt rundt, ellers kan jeg ringe til Samsung og høre ad.

janholbo

New Member
Jeg har været i gang med google. Intet nyt, såvidt jeg kan se.

Det har været meldt ud siden midten af Maj måned, men intet nyt her ihvertfald. Og ja, jeg er også en af dem, der har fået "Der er en ny firmware klar" besked, hvorefter Kies meddeler, at jeg allerede har den seneste udgave :-(.

janholbo

New Member
<strong>madsgluud skrev:</strong>
<blockquote>Du kan jo.checke det på din tab og mobil, så kan du vel se hvilken os du kører med?</blockquote>

Den nuværende version er:
Firmware version: 2.2
Baseband version: P1000XXJMA
Kernel version: 2.6.32.9 root@DELL104 #1
Build number: FROYO.XWJMI
Firmware ifølge Kies: PDA:JMI / PHONE:JMA / CSC:JM4 (NEE)

Kies version: Ver.2.0.0.11044_11

Høy

New Member
<strong>JanHolbo skrev:</strong>
<blockquote><strong>madsgluud skrev:</strong>
Du kan jo.checke det på din tab og mobil, så kan du vel se hvilken os du kører med?</blockquote>

Den nuværende version er:
Firmware version: 2.2
Baseband version: P1000XXJMA
Kernel version: 2.6.32.9 root@DELL104 #1
Build number: FROYO.XWJMI
Firmware ifølge Kies: PDA:JMI / PHONE:JMA / CSC:JM4 (NEE)

Kies version: Ver.2.0.0.11044_11
Jeg har haft flere brugere med det samme problem, bare med deres mobiler. Du skal ringe til samsung imens du har din tablet liggende foran dig. Jeg kan sagtens få at vide hvordan de mener du skal gøre, men de vil helst have at du selv ringer med hensyn til hvis nu et eller andet skulle gå galt. TLF: 70701970......lad os høre hvordan det går :)

janholbo

New Member
<strong>Høy skrev:</strong>
<blockquote>Jeg har haft flere brugere med det samme problem, bare med deres mobiler. Du skal ringe til samsung imens du har din tablet liggende foran dig. Jeg kan sagtens få at vide hvordan de mener du skal gøre, men de vil helst have at du selv ringer med hensyn til hvis nu et eller andet skulle gå galt. TLF: 70701970......lad os høre hvordan det går :)</blockquote>

Jeg har lige talt med Samsung.
Gingerbread er ikke frigivet til Galaxy Tab endnu. Først engang i næste uge. Suk :-(

Høy

New Member
Til mig sagde hun at den var tilgængelig lige nu, og Jeg spurgte endda en ekstra gang. Det ringer Jeg og brokker mig over, hvad nu hvis Jeg havde smidt det ud på forsiden.....tak for info...

Høy

New Member
<blockquote>"hvad nu hvis jeg havde smidt det på forsiden" =katastrofe! ;)</blockquote>
Ja, det ville have været fint at alle de andre sider linkede til mig fordi jeg "kom med nyheden først", og så var det bare en and.....

madsgluud

New Member
Anyway, dårlig joke, godt det ikke skete :)

Hvorfor får tabletten egentlig ikke honeycomb istedet? Hvis der er nogen der ved det?

Høy

New Member
Det var jo næsten mere end sandhed end en joke....
Nope, jeg har ikke hørt noget om hvorfor, men uanset er de nødt til at opdatere til Gingerbread først, og så tror jeg at det er for dyrt for dem når man tænker på at de kommer nu her med den nye galaxy tab 10...altså de vil hellere have at folk køber en ny end at deres allerede eksisterende brugere beholder den gamle......og med opdateringen til Gingerbread viser de jo alligevel at de opdaterer deres produkter. Jeg ville blive glædelig overasket hvis det ender med at dtil Honeycomb.e opdaterer 7" eren

janholbo

New Member
<blockquote>Hvorfor får tabletten egentligt ikke honeycomb istedet? Hvis der er nogen der ved det?</blockquote>

Jeg ville også foretrække Honeycomb, men jeg tvivler på, at den kommer af tre årsager:

1) alle honeycomb tablets har indtil videre været med en stor skærm (1280 x 800), P1000 kører 1024 x 600.

2) de fleste, hvis ikke alle honeycomb tablets kører med dual core processor, P1000 kører single core. En del af honeycomb tabletterne kører også med kraftige gpu'er som tegra 2.

3) P1000 er ved at være gammel. Jeg tvivler på, at den er omfattet af partnerskabsaftalen om 18 måneders opdatering.

JanHolbo

janholbo

New Member
Intet nyt i dag heller. Nå, der er en dag i morgen igen :)

Jeg regner med, at det ikke er Samsung DK, der står for udrulningen, og det er ikke helligdag ret mange steder udenfor DK i dag, derfor gav det meningen at checke i dag).

Hvis den ikke kommer snart, må jeg overveje at bruge Odin .....

JanHolbo

janholbo

New Member
I dag er det torsdag, og der er "Intet nyt fra Samsung Fronten".

Jeg ringede til Samsung i dag, men det eneste de kunne sige var, at opdateringen skulle være lige på trapperne, men at de ikke vidste mere end det.

http://janholbodk.blogspot.com/2011/06/samsung-galaxy-tab-gingerbread-upgrade.html

Jeg overvejer kraftigt, at gå ODIN vejen ......

Jeg spurgte også ind til Honeycomb til P1000, men igen, var der ingen oplysninger til rådighed .....

Hav en god weekend, folkens :)

janholbo

New Member
Selv tak. Jeg har checket igen nu her til formiddag. Stadig ingen opdatering. Har dog ikke ringet til Samsung i denne uge.

janholbo

New Member
Stadig ingen opdatering klar til Galaxy Tab, men alligevel ser der ud til at være noget tæt på. Samsung har frigivet en brugervejledning til Gingerbread den 28. juni.

Og Samsung har i dag i telefonen sagt, at der er en ny Kies og/eller opdatering til Galaxy Tab på vej, der vil trække Gingerbread ned.

http://janholbodk.blogspot.com/2011/07/samsung-galaxy-tab-gingerbread-upgrade.html

queen

New Member
Først var det fremme at den blev frigivet den 5. juli og en uge frem.

Fra en finsk side skulle de have den omkring den 15. juli

Nu har jeg lige læst at den først vil blive udgivet sidst i juli i Italien (som sidste gang) og når det virker så ud til os andre.

Ja, det er med at have tålmodighed, og det er svært !!!!!!!!!!!!!!!