Samsung stopper udrulningen af Android Lollipop + tips til at udbedre fejl

thumb Samsung Galaxy S 4

Samsung erkender at den nuværende Android Lollipop udrulning har for mange fejl.

I løbet af den sidste halvanden måned har mange af jer opdateret jeres Samsung Galaxy S5, Galaxy S4, Note 4 mm til Android Lollipop, og vores indbakke har været fyldt med henvendelser fra jer efter at i opdaterede, og det samme har kommentarerne under artikler angående emnet.

 – SGS5 får Android Lollipop

I klager aller over at jeres Samsung Galaxy efter opdatering til Android Lollipop bliver varm og mister batteri forholdsvis hurtigt, hvilket fik os til, for 3 uger siden, at skrive en guide til jer om hvad i skulle gøre hvis i oplevede disse problemer.

 – Samsung Galaxy S5 bliver varm og dræner batteriet efter opdatering til Android Lollipop, hvad kan jeg gøre?

Vores tip i guiden var at i skulle nulstille jeres Galaxy hvis i havde problemer (eller wipe cache), og dette bekræfter Samsung Danmark nu i et nyt indlæg på deres danske Facebookside.

Vi vil gerne også anbefale en nulstilling, hvis man oplever at ens telefon er langsom, hakker eller lignende efter opdatering.
Tag i så fald først en backup af alt på telefonen, som du ikke vil miste. Det kan du f.eks. gøre via Kies. har du ikke Kies, så kan det hentes ned på computeren her: www.samsung.com/dk/kies.
Når det er klaret, så kan du nulstille via Indstillinger > Konti > Sikkerhedskopiér og nulstil > Nulstil til fabriksstandard.

Dette er iøvrigt ikke første gang at Samsung er lidt for hurtige ude med en opdatering og efter at Android 4.3 blev udrullet til SGS3 skrev vi en lignende artikel da mange af jer havde problemer.

Stopper udrulning af Android Lollipop

Samtidig skriver de at udrulningen af den nuværende firmwareversion er sat på hold og at de arbejder på at få en ny version ud så hurtigt som muligt.

Den nye version vil blandt indeholde en ny løsning for lydløs tilstand, noget Google har fjernet i Android Lollipop.

Det, vi kan fortælle er, at Samsung er opmærksomme på de problemer, som nogle brugere oplever efter installationen af Android 5.0 Lollipop-opdateringen, og at man derfor har stoppet den nuværende firmwareopdatering. Der arbejdes desuden målrettet på en ny opdatering, der indeholder løsninger på de udfordringer, som har været rapporteret; bl.a. en ny løsning til lydløs tilstand. Denne nye opdatering arbejder Samsung på at kunne udgive hurtigst muligt.

Samsung nævner ikke noget om hvornår den nye version er klar, men skriver at de håber på at kunne udgive den hurtigts muligt, samt at de arbejder hårdt på at få den færdig.

Du kan læse vores guide til lydløs tilstand i Android Lollipop her eller se videoen til sidst i artiklen.


Bliv ven med os på Facebook og få vores tophistorier samt de bedste tips og tricks direkte på din væg – KLIK HER


TIP:

  1. Hopper din Samsung Galaxy tit af WIFI?: Gå til indstillinger –  WIFI – fjern flueben i smart netværk.
  2. Lydløs tilstand virker ikke?: Se videoen herunder, alternativt kan du under lydindstillingerne sætte vibrationsstyrken til 0.
  3. Få vist indhold på låseskærmen? Gå til indstillinger Lyde og meddelser – og når enheden er låst, og ændr til vis alt indhold.
  4. Kontakter stopper: Nogle af jer har i vores Samsung forum skrevet til os at det hjælper ikke at bruge Facebook-applikationen.

 Lydløs tilstand i Android Lollipop

(15) kommentarer
  1. Er der nogle af jer der oplever at jeres mobil (galaxy S5) opfører sig mærkeligt. Det kan f.eks. være midt i et opkald så begynder der er frygtelig larm i telefonen. Modtageren i den anden ende kan også høre det og det lyder som om mobilen er faldet i havet og er ved at drukne. Man kan IKKE tale samtidig, men må ringe op igen….og igen. For det vender tilbage.

  2. Hej. Tak for den nye opgradering i dag som skulle løse problemer. Men problemet kontakter stoppet kommer alligevel i lollipop 5.01 til Galaxy s4. Selvom jeg har slettet data i pap. Nu har jeg deaktiveret synkronisering.

  3. med jævne mellemrum popper “kontakter er stoppet” op….ultra generende probleme hvad er årsagen?

    mvh Lars

    1. Vi har desværre ikke en Samsung enhed på redaktionen så vi kan tjekke efter, men flere har skrevet til os at det hjælper hvis de ikke bruger Facebook applikationen.

  4. Det tog de eddermanme lang tid om at stoppe. Prøvede det i skrev i en anden historie om at man ku fabrikgendanne men det virkede ikke 😛

  5. I skriver ikke noget om “kontakter er stoppet”-problemet… Er der ingen løsning ude til det problem?

Skriv kommentar
account_circle
email